5 Kebaikan Protein Soya Untuk Tubuh Kita

Protein soya telah terbukti menjadi makanan tambahan yang sangat memberi manfaat kepada mana-mana diet kerna kesan positifnya pada tubuh manusia. Berikut adalah 5 faedah protein soya untuk badan:

1. Protein Soya Mampu Menggantikan Protein Daging
- Protein soya adalah penggantian yang berdaya maju untuk protein yang biasanya diperolehi dengan memakan daging. Seperti yang kita tahu, daging mempunyai lemak, manakala protein soya tidak. Protein soya mengandungi semua asid amino yang diperolehi daripada memakan aging, asid amino ini merupakan bahgian paling penting dalam mengurangkan lemak dan mengekalkan otot yang sihat. Asid amino juga merupakan sebahagian daripada pengeluaran insulin dalam badan.

2. Protein Soya Membantu Mengurangkan Kolesterol LDL
- FDA telah menunjukkan bahawa diet yang merangkumi sekurang-kurangnya 4 hidangan protein soya setiap hari memainkan peranan dalam mengurangkan kolesterol tidak baik, yang dikenali sebagai kolesterol LDL, sehingga 10%. Dalam perkembangan yang sama, kolesterol baik, iaitu kolesterol HDL tidak dikurangkan. Kajian telah menunjukkan bahawa, protein soya menyerang plasma kolesterol LDL manakala tidak menjejaskan kolesterol HDL dalam apa cara sekalipun.

3. Protein Soya Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
- Seperti yang dinyatakan, protein soya tidak mengurangkan jumlah kolesterol HDL sama sekali, tetapi ia mengurangkan jenis yang tidak baik, kolesterol LDL. Doktor mengatakan penurunan sebanyak 1% dalam jumlah kolesterol mengakibatkan penurunan kira-kira 2% dalam risiko penyakit jantung. Manfaat kesihatan ini sahaja sudah cukup untuk menambah protein soya dalam diet harian kita. Memasukkan protein soya dalam diet secara konsisten akan mengurangkan kolesterol dari masa ke semasa, menhasilkan urat yang sihat, alirah darah dan jantung yang lebih sihat.

4. Protein Soya Membantu Makanan Lain Lebih Berkesan
- Oleh kerana asid amino yang ditemui dalam produk soya seperti tauhu dan susu kacang soya, makanan lain yang memasuki tubuh dapat digunakan dengan lebih berkesan dan diproses menjadi tenaga. Terdapat bebrapa asid amino yang kita boleh dapati hanya daripada sumber makanan dan protein soya mengandungi banyak asid amino yang membolehkan untuk mendapat manfaat penuh daripada makanan lain.

5. Protein Soya Membantu Mengurangkan Lain-lain Risiko Kesihatan
- Protein soya dipercayai boleh membantu dalam mengurangkan risiko-risiko lain yang berkaitan dengan kesihatan, ada yang sangat serius. Protein soya membantu dalam mengurangkan risiko mendapat kanser kolon, kanser prostat dan juga osteoporosis.
FDA, pada bulan Oktober 1999 mengeluarkan satu kajian yang menunjukkan bagaimana protein soya boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Ini dilakukan dengan mengkaji maklumat daripada 27 ujian klinikal yang terbukti mengurangkan kolesterol, manfaat daripada protein soya.

sumber: Fitday

Tidak sukar untuk menambah protein soya dalam diet harian anda. Beralih kepada susu soya pada waktu pagi dengan bijirin atau kopi anda adalah langkah bijak untuk bermula. Terdapat banyak produk berasaskan soya di kedai runcit tempatan anda termasuk makanan tambahan soya, susu, tauhu, tempe dan penggantian lain kepada apa yang anda biasa makan.

Di Shaklee, kami mempunyai 3 produk berasaskan soya dalam bentuk serbuk yang boleh dibancuh dengan apa jua makanan kegemaran anda, iaitu Energizing Soy Protein ESP, MealShake & Cinch Shake. Ketiga-tiga ini diperbuat daripada kacang soya non-GMO.
# Kualiti protein yang sangat tinggi.
# Mudah diserap oleh tubuh ~ sesuai untuk semua peringkat usia
# Diproses pada suhu rendah.
# Dilengkapi dengan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita
# Diperkaya dengan vitamin & mineral
# Tinggi kandungan serat
# Kandungan Indeks Glisemik yang rendah
# Cinch Shake diperkayakan dengan leucine ~ memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan
# TIADA perasa, pewarna & pemanis tiru.

Tentang Soya Yang Perlu Anda Ketahui::
%:: (Michael T. Et al, 2012), Cadangan yang mengatakan pengambilan soya adalah tidak sesuai untuk wanita yang mempunyai cyst atau fibroid tidak tepat. Ini kerana isoflavinoid dalam soya mempunyai kesan estrogen yang berbeza pada sel-sel badan yang berbeza. Soy phytoestrogen tidak mempunyai kesan meransang sel fibroid tetapi ia mempunyai kesan 'anti-estrogen' di mana ia membantu mengecutkan fibroid. Tetapi, pastikan sumber soya anda adalah dari jenis soya yang tidak dimodifikasi secara genetik (non-GMO).

%:: Kajian menunjukkan bahawa negara seperti Jepun yang mengamalkan pengambilan SOYA sebagai makanan utama mempunyai kadar penyakit kanser rahim yang sangat rendah berbanding negara yang tidak mengambil soya langsung.
Kebaikan Protein Soya
Cinch Shake mempunyai 3 perasa ~ Cafe Latte, Chocolate & Vanilla
Kebaikan Protein Soya
ESP
Kebaikan Protein Soya
MealShake

Hubungi saya untuk mendapatkan protein soya anda. Sempena bulan September, Promosi MealShake beli 3 PERCUMA 1 canister, anda boleh hubungi saya untuk harga istimewa!! 
TAWARAN ISTIMEWA!! FREE LIFETIME MEMBERSHIP JIKA ANDA MEMBELI 2 BOTOL VIVIX @ 3 KOTAK COLLAGEN POWDERHUBUNGI SAYA
INGIN MENDAPATKAN SUPPLEMEN2 LAIN YANG SESUAI UNTUK ANDA DAN KELUARGA? @
INGIN MENJANA INCOME 4-5 ANGKA SEBULAN HANYA DENGAN DUDUK DI RUMAH?
HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT::
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID: 915474
NIZA
SMS/WHATS APP: 013 - 584 9326
COD: LANGKAWI
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...